Dette indlæg er muligvis sponsoreret og betalt.
Alle eller nogle hyperlinks kan derfor være sponsoreret.


I dag foregår det meste af vores informationssøgning, herunder vores søgen efter de produkter vi efterspørger, online.

Hvis ikke din virksomhed er repræsenteret online, eller hvis den ikke er repræsenteret tilfredsstillende, går du glip af en stor del af potentielle kunder, som i stedet vælger en konkurrerende virksomhed, hvis online tilstedeværelse er mere gennemtænkt end din.

Dette er ærgerligt, især hvis din virksomhed udelukkende går glip af ordre grundet manglende fokus herpå. Derfor kommer vi her med en guide til hvordan du kan opnå øget synlighed, og heraf forhåbentlig øget vækst, ved hjælp af den rigtige hjemmeside, som vises de rigtige steder. Vi ved alle at førstehåndsindtrykket er vigtigt, både når vi danner nye relationer, privat som professionelt, men også når vi leder efter et produkt, eller en service vi har brug for.

Sørg for at være til stede online

For det første er det vigtigt at du er repræsenteret online, da du ellers vil gå glip af en masse potentielle kunder, der ikke fravælger din virksomhed, men simpelthen ikke ved at denne eksisterer.

Oprettelsen, og vedligeholdelsen af, en hjemmeside behøver ikke at være en kæmpe udgift. I dag findes der adskillige muligheder for at blive repræsenteret online, og du kan for et overskueligt årligt beløb både få en hjemmeside fremstillet, og efterfølgende vedligeholdt.

Sørg for at din hjemmeside er overskuelig og opdateret

Der gælder mange af de samme regler for fysiske, såvel som online virksomheder. Hvis disse fremstår rodede, og uoverskuelige, er der en risiko for at potentielle kunder opgiver at finde frem til løsningen på deres behov, og derfor går din opgave til en konkurrent i stedet.

Sørg derfor for at din hjemmeside fremstår brugervenlig, og overskuelig. Ligeledes er det vigtigt at du med jævne mellemrum sørger for at gennemgå din hjemmeside for potentielle fejl og mangler, eller oplysninger der ikke længere er aktuelle. Hvis et tilbud ikke længere er aktuelt, men stadig fremgår af din hjemmeside, kan dette medføre frustrationer fra potentielle kunder. Frustrationer du let kunne have været foruden.

Hvis du ikke er så stærk indenfor dette felt, kan du med fordel give opgaven til en professionel. På denne måde kan du være rolig med hensyn til din hjemmeside, samtidig med at du kan fokusere på det du er bedst til. Nemlig at drive din virksomhed.

Sørg for at blive set

Du kan have universets flotteste, og mest overskuelige hjemmeside, men dette hjælper ikke hvis potentielle kunder ikke ledes til din hjemmeside, når de søger på produkter eller services, som din virksomhed udbyder.

Sørg derfor for at din virksomhed har en SEO-strategi. Når man bruger søgemaskiner, såsom google, bliver man henvist til et overvældende antal hjemmesider, og uden en gennemtænkt strategi, kan din hjemmeside nemt drukne i mængden, hvilket ville være synd, når du netop har brugt ressourcer på at fremstille en sådan.

SEO går kort fortalt ud på at man, ved hjælp af diverse analytiske programmer, danner sig et overblik over hvilke ord der bliver søgt på i forhold til det din hjemmeside tilbyder. Hjemmesiden bygges så op efter disse analyser, så du er sikret en fordelagtig placering på søgemaskinerne. Med disse ting på plads, skulle du være godt klædt på til at optimerer din virksomheds digitale tilstedeværelse.