Hvis du vil have succes med din webshop, er det vigtigt, at du gør dig umage. Det vil betale sig på den lange bane, da kunderne vender tilbage og efterlader gode anmeldelser på eksempelvis Trustpilot. Her får du 4 måder, hvorpå du kan skabe en bedre købsoplevelse på din webshop.
Driver du din egen webshop, ved du garanteret, hvor vigtigt det er, at kunderne får en god oplevelse, når de handler hos dig. Først og fremmest giver dig positiv feedback, som du kan bruge i din markedsføring.
Herudover er der større sandsynlighed for, at de vender tilbage til din shop på et andet tidspunkt. Det betyder, at du får en trofast skare af tilfredse kunder, der vender tilbage til din webshop. Herunder får du 4 gode råd til, hvordan du skaber en bedre købsoplevelse for dine kunder.
#1: Emballagen skal sidde lige i skabet
Det er vigtigt, at du pakker dine ordrer forsvarligt, så de ikke går i stykker under leveringen. Fragtmænd er ikke just kendt for at behandle pakkerne forsigtigt, så du gør klogt i at lægge lidt flere kræfter her.
Sørg desuden for at pakke dem ind i indbydende indpakning. Vælg eksempelvis en gavekasse, som ganske vist koster lidt mere her og nu, men du vil typisk opleve, at det tjener sig selv hjem grundet gode anmeldelser og tilbagevendende kunder.
#2: Send en personlig hilsen
Dette er et nemt og hurtigt trick, der ikke koster mere end et minut ekstra, når pakkerne skal pakkes. Skriv en personlig hilsen til hver ordre, så kunderne føler, at de har et personligt forhold til dig og din webshop.
Det er nemt, men sørg selvfølgelig for, at det står med en pæn håndskrift, der virker indbydende. Det er ikke altafgørende, men det vil være med til at løfte helhedsindtrykket af købsoplevelsen.
#3: Hurtig og billig levering
De færreste gider at betale for fragt. Der er nogen psykologisk, der gør, at man som kunde føler, at man betaler mere, end man køber for, når man betaler fragt. Typisk vil man hellere bestille varen til en højere pris, hvis der er gratis fragt.
Samtidig kan du til relativt få penge tilbyde gratis fragt, hvis du eksempelvis sender med GLS til en af de mange pakkebokse, der er placeret rundt omkring i landet. Bare det faktum, at kunderne selv har mulighed for at vælge, gør at man hellere vil handle hos din webshop frem for en anden, der ikke tilbyder gratis fragt.
#4: Vær tilgængelig så ofte som muligt
Niveauet for kundeservice er altafgørende for, om du får succes. Får du en mail, så sørg for at svare på den så hurtigt som muligt. Det samme gør sig naturligvis gældende ved telefonopkald. Samtidig kan det være en god idé at have en chatfunktion på din shop.